Naast de "toplijn" PROTAR zijn er in de loop der jaren nog veel andere merken en artikelen verkocht.

Veelal kwamen de contacten hierover tot stand tijdens onze jaarlijkse bezoeken aan de grootste speelgoedbeurs ter wereld, de Nürnberger Spielwaren Messe.

 

De eerste vertegenwoordiging werd echter "geregeld" in Bologna waar de al jaren bekende firma CASADIO gevestigd was.

CASADIO begon ooit met zeer natuurgetrouwe rails en wissels voor schaal H0 modelspoor banen.

Daarnaast werden metalen bouwdozen geproduceerd van WW II vliegtuigen en old timer race auto's.

Voor deze twee lijnen kregen we de exclusieve importrechten. Na een faillissement is de productie van de auto kits voortgezet onder de naam REVIVAL.

 

Ook Italiaans, maar dan afkomstig uit de omgeving Milaan, waren de Alfa Romeo modellen en bouwdozen van TOGI

 

Van Duitse afkomst waren de klassieke automodellen van ZISS

 

Plastic modelbouwdozen van LINDBERG en ERTL/AMT verkochten we als groothandel aan modelbouwzaken en aan Wehkamp

 

De kant en klare metalen motormodellen van REVELL pasten eveneens goed in ons assortimet !

 

Ook diverse losse artikelen, gerelateerd aan de PROTAR motorfiets bouwdozen, werden "meegenomen" in de collectie.

De volledig metalen bouwdozen voor de AJS Boyracer, de Triumph en de BSA waren  flink aan de prijs, van de Japanse plastic bouwdoos voor de Honda Goldwing en de kleine Union kitjes verkochten we flinke aantallen.

 

We zagen op de Spielwarenmese een leuke serie houten boerderijtjes en "Far West" huizen.  We hebben er leuk in verkocht, maar na een paar jaar bleek deze collectie toch geen blijvertje.

 

 

Soms rol je bijna ongemerkt in de verkoop van een rage artikel. Dat was begin jaren tachtig het geval met de LOLO BAL.

Een goede kennis van ons produceerde ze in eigen beheer en toen andere bedrijven uitverkocht raakten reden we met aanhangers vol door het land om aan de vraag te voldoen. 

Het was een drukke, maar leuke tijd, tot de fabriek in Kesteren helaas volledig afbrandde !

 

 

De Duitse MARTOR hobbymessen waren een interessant "bij artikel" evenals de vloeibare MO-BO-FIX plasticlijm van onze vroegere vertegenwoordiger Pierre van Elst.

 

 

 

Het motorbloed kruipt waar het niet gaan kan en zo werd Hobbimex in 1982 officieel importeur van een echt motormerk!

MALANCA stond in Italië bekend als een sportief merk in de lichte klasse en de 125 GTI was daar een fraai voorbeeld van.

We hebben er een paar van verkocht, maar de motormarkt richtte zich destijds helaas op de steeds grotere cilinderinhoud.

Ook  de motorbladen Moto73 en Motorsport wisten we voor deze Italiaanse "bella" te interesseren